«… αφού υπήρχε κάποιο ενδιαφέρον για να κάνουμε ένα διαγωνισμό σχεδιασμού επιτραπέζιών, ας ξεκινήσουμε αυτό το thread για να συζητήσουμε το θέμα. Θα βάλουμε ένα χρονικό όριο για να παρουσιάσουμε τα παιχνίδια και μετά θα μαζευτούμε σε κάποιο μέρος, θα παρουσιάσουμε τις ιδέες μας και μεταξύ μας θα αναδείξουμε τις καλύτερες, ενώ θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και να προτείνουμε βελτιώσεις και αλλαγές.» Boardgamegeek GreekGuild Creator ManofSorrows (aka Μάνος Βελιβασάκης)

Κάπως έτσι ξεκίνησε να σχεδιάζεται ο διαγωνισμός το 2009 που τελικά υλοποιήθηκε το 2010. Εμπνευστής του ήταν ο Μάνος Βελιβασσάκης, 1ος διαχειριστής του boardgamegeek guild 119 (Greek Guild). Σκοπός του διαγωνισμού είναι να αναδείξει πρωτότυπες και ωραίες ιδέες, να βοηθήσει στην εξέλιξη των σχεδιαστών, των εταιριών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και του κοινού που ασχολείται με τα επιτραπέζια. Ελπίζουμε καθώς θα μεγαλώνει ο διαγωνισμός EPITRAPEZIO να αφορά πλέον και την ευρύτερη περιοχή γύρω από την Ελλάδα και γιατί όχι στο μέλλον και την υπόλοιπη Ευρώπη.

Ο διαγωνισμός έχοντας πλέον εδραιωθεί στην συνείδηση του Ελληνικού κοινού θα δίνει πάντα βήμα και ευκαιρία σε νέες ιδέες να αναδειχθούν και με τις ευχές μας να βρουν την ευκαιρία τους στην αγορά.

  • Το Όραμα
  • Η Φιλοσοφία
  • Οι διαδικασίες

Το επιτραπέζιο είναι τρόπος ζωής

Το επιτραπέζιο έχει μπει στη ζωή μας για τα καλά. Αποτελεί έναν διαδεδομένο τρόπο διασκέδασης στο εξωτερικό και ανερχόμενο στην Ελλάδα. Είναι ένα εύχρηστο μέσο κοινωνικοποίησης αλλά και εκπαίδευσης για μικρές και μεγάλες ηλικίες.

Το να σχεδιάζεις επιτραπέζιο είναι σαν να δημιουργείς τέχνη που στόχο της έχει να περάσουν οι άλλοι (αλλά και εσύ, ο δημιουργός) ευχάριστα τον ποιοτικό τους χρόνο.

Το όραμά μας είναι να συμβάλουμε στην ανάπτυξη των επιτραπέζιων παιχνιδιών στην Ελλάδα και να αναδείξουμε το ταλέντο και την ευρηματικότητα των Ελλήνων (γηγενών ή κατοίκων) σχεδιαστών τόσο στην Ελλάδα όσο και στον υπόλοιπο κόσμο.

 

 

Η σύλληψη της ιδέας είναι το 10%... η υλοποίηση το 90%.

Ο κόσμος είναι γεμάτος ιδέες. Η ικανότητα όμως να υλοποιούμε την ιδέα και να τη κάνουμε παιχνίδι είναι αυτό που τέλος της ημέρας μας κάνει σχεδιαστή επιτραπέζιων παιχνιδιών.

Για να μπορέσει κάποιος να σχεδιάσει ένα επιτραπέζιο παιχνίδι πρέπει:

  • Να έχει φαντασία. Η σύλληψη χρειάζεται ερεθίσματα. Τα πάντα γύρω μας βοηθάνε.
  • Να του αφιερώσει χρόνο. Ένα επιτραπέζιο χρειάζεται χρόνο για να σχεδιαστεί αλλά και για να ωριμάσει.
  • Να μελετήσει τους υπάρχοντες μηχανισμούς και τα μαθηματικά τους, να τους κατανοήσει και να δει ποιοι από αυτούς μπορούν να εφαρμοστούν στο παιχνίδι  αυτούσιοι ή με αλλαγές.
  • Να γνωρίζει την αγορά. Κάθε χρόνο βγαίνουν 3,500 επιτραπέζια στην παγκόσμια αγορά. Σκοπός θα πρέπει να είναι η δημιουργία κάτι καινούργιου, πρωτότυπου, διαφορετικού και διασκεδαστικού.
  • Να πραγματοποιεί συχνές δοκιμές (playtests) του παιχνιδιού του.
  • Να εκθέτει το παιχνίδι σε αγνώστους με σκοπό την αντικειμενική τους άποψη... κάθε άποψη μετράει!

Read more

Προκειμένου να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη των ιδεών των σχεδιαστών ο διαγωνισμός έχει θεσπίσει διαδικασίες ώστε να είναι όχημα προς το τελικό αποτέλεσμα, ένα ολοκληρωμένο παιχνίδι και ένα σωστά δομημένο πρωτότυπο.

  • Κατά τη περίοδο του διαγωνισμού γίνονται συναντήσεις με στόχο τις δοκιμές των επιτραπέζιων και την ανταλλαγή απόψεων.
  • Κάθε χρόνο διοργανώνει «εργαστήρια» στα οποία αναλύονται τεχνικά θέματα γύρο από το σχεδιασμό αλλά και την προώθηση των επιτραπέζιων.
  • Ο διαγωνισμός φέρνει τους σχεδιαστές σε επαφή με τις τοπικές κοινότητες παικτών (όπως ΕΣΠΑΙΡΟΣ, Κελί, Hellenic Designers Association) με στόχο τη διεύρυνση της κοινότητας αλλά και την έκθεση των νέων επιτραπέζιων σε άγνωστο κόσμο.
  • Μέχρι και τη παράδοση του επιτραπέζιου υπάρχει ανοικτός διάλογος προκειμένου να ξεπερνιούνται όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες.

***Τίποτε από τα παραπάνω δεν καλύπτει το χρόνο και τη προσπάθεια που θα πρέπει να καταβάλει ο/η κάθε διαγωνιζόμενος/η προκειμένου να υλοποιήσουν και ολοκληρώσουν ένα επιτραπέζιο. Χρειάζεται αποφασιστικότητα και προσήλωση στον στόχο.

Οι Διοργανωτές

  • Ο Αναστάσιος Γρηγοριάδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978. Έχει πάρει το πρώτο του πτυχίο από το ΤΕΙ Ηλεκτρονικής Αθηνών ενώ είναι κάτοχος MBA in Information Systems Management (ESCEM France) και Msc on Data Communication Systems ( (Brunel University London). Εργάζεται από το 2002 στον ιδιωτικό τομέα στο χώρο της πληροφορικής. Παντρεύτηκε το 2010 και έχει έναν υιό. Τα τελευταία 15 χρόνια υπήρξε μέλος Διοικητικού Συμβουλίου του μη κερδοσκοπικού σωματείου Ε.Σ.Παι.Ρο.Σ ενώ συμμετέχει σε διάφορες ομάδες διοργανώνοντας εκδηλώσεις με στόχο την προώθηση των παιχνιδιών στον Ελλαδικό χώρο. Στο τομέα των επιτραπέζιων εκτός από οπαδός του hobby, ασχολείται ως Game Designer & Developer από το 2011.
  • Κωνσταντίνος Κοκκίνης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979. Σπούδασε Ψηφιακή Γραφιστική, 3D Αnimation και Αdvanced Animation στην σχολή Intergraphics. Εργάζεται απο το 2004 ώς ελεύθερος επαγγελματίας στον χώρο των 3D graphics, απο το 2008 ώς ιδιοκτήτης ξενοδοχείου και εστιατορίου στην Άνδρο και απο το 2011 ώς ιδιοκτήτης της Artipia Games, εταιρίας παραγωγής επιτραπεζίων παιχνιδιών.
  • Μανώλης Τραχιώτης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εργάζεται από το 2010 ως ελεύθερος επαγγελματίας στον χώρο της διοργάνωσης εκδηλώσεων. Στο τομέα των επιτραπεζίων παιχνιδιών ασχολείται με τη μορφή φανατικού παίκτη